Člověk stále slyší či čte varování lékařů, že se málo hýbeme a je třeba zařadit pravidelný pohyb do svého denního rozvrhu. Nabízí se klasické venkovní aktivity jako jsou svižné procházky, běh, cyklistika nebo tenis. Kdo chce aktivně trávit svůj volný čas a nebýt omezen počasím, zamíří do posilovny nebo-li fitness centra. Podle jeho velikosti, vybavení a nabídky aktivit lze navštěvovat skupinová cvičení pod vedením trenérů, jako je například H.E.A.T. Program, Bosu, Bodyforming, Kruhový trénink, Trampolínky, Power Jóga, Pilates a mnoho dalších. Musíme pouze zvážit svoji kondici a podle toho vybrat vhodné cvičení. Další možností bývá tzv. kardio zóna. Ta slouží buď lidem, kteří chtějí před cvičením zahřát tělo nebo lidem, kteří se chtějí věnovat aerobnímu cvičení na rotopedech, elipticalech nebo běhacích pásech.

hovězí s paprikou


Fitness zóna tvoří centrum každého „fitka“. Je vybavena stroji různých typů, velikostí i stupňů obtížnosti. Zde lze procvičit všechny svalové oddíly těla, ale je důležité vědět přesně,jak na to. V opačném případě bychom si cvičením mohli i ublížit. Od toho jsou v posilovnách trenéři, kteří se nám budou za poplatek věnovat. Můžeme si zaplatit trenéra pouze na úvodní hodinu pro seznámení se stroji a způsoby cvičení. Chceme-li razantněji změnit svůj vzhled i kondici, trenér je schopen připravit nám jídelníček na míru a cvičební plán. Jednou za čas se s ním setkáme, zkontroluje naše pokroky a event. upraví jak jídelníček, tak i plán. Obvykle tento styl cvičení vyžaduje dost sebezapření a výdrž. Pokud jsme ale opravdu odhodláni se sebou něco dělat, úspěchy se dostaví.


V některých centrech je k dispozici relax zóna, kde můžeme využít saunu, relaxačních místnost, vířivky, solárium, masáže apod., podle nabídky fitness centra, které navštěvujeme.
chlap ve fitku


Někdy se člověk stydí do „fitka“ jít, protože si připadá tlustý, nemotorný a obává se, že na něj budou všichni svalovci koukat a posmívat se. K nepsaným pravidlům posiloven však patří, že se každý věnuje hlavně sobě a druhých si všímá pouze v případě, že je třeba požádán o pomoc. Takže žádný strach a určitě tento druh aktivity vyzkoušejte.