Sociální sítě: Co se událo v marketingu v roce 2020?

Celý online svět plyne zrychleně. Proto vás jistě nepřekvapí řada změn napříč sociálními sítěmi. Specialisté marketingu, ale i běžní uživatelé mají nejvyšší čas prozkoumat velké množství novinek a vyzkoušet je v praxi…
 
Instagram má zase o něco lepší a propracovanější Reels a Instastories. Facebook má svůj vlastní podcast a přišel s aplikací Colab, ve které si můžete složit svou vlastní písničku. A pozadu nezůstal ani LinkedIn, který stoupá na oblibě čím dál více. Nově spustil sekci produktů.

Instagram: vylepšené Reels a Instastories

 
V prosinci 2020 přišel Instagram s novinkami a řadou vylepšení. Využil skvělé načasování, konec roku je pro prodejce na sociálních sítích nejsilnější v roce. Reels je povedenou obdobou TikToku a na Instagramu dostává čím dál větší prostor. Uživatelé jej prostě mají rádi. Není divu, že v něm tedy přibývají nejrůznější prvky rychlostí blesku. Co měsíc, to aktualizace. Většina sledujících to ani nestíhá sledovat.
 
A co je tedy největší změnou? V Reels máte možnost si namixovat vlastní zvuk a použít voice-over. Inspirace pochází z TikToku.
 
Instagram přidal možnost vodoznaku na každé Reels. Když si jej někdo stáhne a bude chtít publikovat na TikToku, každý pozná, že se nejedná o dílo dotyčného. Autoři jsou tak více chráněni.
 
V Instastories můžete začít využívat Photo-booth. Díky tomu se vám na jedno stisknutí spouště vyfotí více snímků. Pak si stačí vybrat tu nejlepší fotografii. Jestliže tyto funkce ve svém IG ještě nevidíte, nezoufejte. Pravděpodobně ještě nemáte aktuální verzi, Instagram ji svým uživatelům přidává postupně.
 

LinkedIn spustil novou sekci produktů u firem

 
Profesní sociální síť LinkedIn je čím dál populárnější. Ať už jste marketingový specialista z Ostravy, prodejce obuvi z Prahy nebo malé řeznictví z Brna, máte jedno společné – firemní účet. Nyní v něm přibyla nová sekce „produkty.“ Díky tomu budou moci ostatní uživatelé vidět co prodáváte, seznámí se s vaším sortimentem či službami, a lépe vás pochopí jako značku. Pozor, vy jako firma produktové katalogy vkládat nebudete, o to se postará sám LinkedIn.  

airdump.cz
 

Facebook má vlastní podcast! A spustil aplikaci Colab

 
Na podzim roku 2020 přišel Facebook s nový programem a novým formátem – podcastem Boost My Business. Moderátor podcastu je David Fisher, provede vás zajímavými a praktickými tipy od podnikatelů a vlastníků menších i větších firem. Těšit se můžete na pravidelné rozhovory v angličtině s úspěšnými lidmi, a to každých 14 dní. Třeba vás inspirují k vlastnímu podnikání.  
No a jelikož je Facebook především zábavná platforma, do světa byla vypuštěna nová aplikace Facebook Colab. V ní si můžete tvořit a skládat vlastní hudbu třeba se svými přáteli.
 

Zajímají vás sociální sítě? Přihlaste se na kurz marketingu

 
Jestliže chcete do sociálních sítí více proniknout a naučit se je využívat i pro svoje podnikání, přihlaste se na kurz online marketingu. Naučíte se v něm, k čemu slouží všechny dostupné nástroje na sociálních sítích, jak je využít pro svůj prospěch k dosažení zisku, zájmu a povědomí o značce. Proniknete do nastavení reklamních účtů a jednotlivých funkcí, pochopíte k čemu slouží a jak reklamu nejlépe zacílit. Studovat můžete v různých městech České republiky. V době pandemie jsou kurzy vyučovány online.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup